Používatelia komunikačného nástroja Lync nedávno získali aktualizáciu na Skype for Business. V zásade sa zmenil hlavne dizajn aplikácie a používanie zostalo takmer rovnaké. Jednou z výhod aplikácie je prepojenie s kalendárom v Outlooku, ktoré zobrazuje stav pomocou farebných indikátorov. Zelený znamená, že používateľ je k dispozícii, žltý, že je preč a červený zase že používateľ je zaneprázdnený. Rovnako to platí aj keď prezentujete cez dataprojektor, takže ostatní vidia, že Vás nemajú rušiť. Podobný prípad môže nastať ak používate v kancelárii externý monitor, ktorý nastaví v Skype stav nerušiť. To môže iných používateľov pomýliť ak Vás chcú kontaktovať. V nasledujúcom texte popíšem ako môžete nastaviť v Skype stav nerušiť, aby bol pri použití externého monitora ignorovaný.

Skype stav nerušiť pri externom monitore

Skype stav nerušiť sa štandardne zobrazuje počas prezentovania. Pri externom monitore môže nastať rovnaká situácia, ktorá nie je zvyčajne žiaduca. Nastavenie spravíte takto:

1. Spustite Skype for Business a v prípade potreby sa prihláste.

2. Kliknite na tlačidlo s ozubeným kolesom a zvoľte Nástroje >> Možnosti.

skype_stav_nerušiť1

3. V zobrazenom okne Skype for Business – Možnosti kliknite na skupinu Stav.

4. V spodnej časti sú zaklikávacie políčka, ktoré ovplyvňujú v Skype stav nerušiť. Zrušte označenie políčka Zobrazovať ma so stavom Nerušiť, keď je môj monitor duplikovaný, keď nechcete aby sa tento stav zobrazoval keď používate externý monitor.

skype_stav_nerušiť2

5. Kliknite na OK a môžete ďalej pracovať.

V tomto okne nastavujete aj čas, ktorý musí uplynúť, aby sa zmenil stav na Neaktívny a potom z neaktívneho na stav Som preč. Toto nastavenie je ale zvyčajne spravené administrátorom priamo na serveri a nie je nutné ho meniť.

Stav môžete samozrejme meniť aj manuálne priamo v okne Skype for Business pri fotografii. Na výber je niekoľko stavov ako K dispozícii, Nemám čas, Nerušiť, Hneď sa vrátim a ďalšie. Na tomto mieste si nastavujete aj umiestnenie, aby používatelia vedeli, že ste napr. u klienta alebo v inej pobočke.

skype_stav_nerušiť3

Autor: Peter Belko


Aktuálne novinky nielen z diania vo firme