Po vytvorení skúšobného alebo plnohodnotného konta na Office 365 si pridajte nových používateľov, aby ste mohli službu využívať aj na tímovú prácu s kolegami. V nasledujúcom článku si prečítate postup ako to spraviť postupne po jednotlivých používateľoch.

Pridajte nových používateľov – postupne

Prihláste sa svojím kontom, ktoré ste vytvorili pri registrácii služby Office 365. Je to konto, ktoré umožňuje vytvárať ďalších používateľov a realizovať úkony správy služby. Ak ešte nepoužívate vlastnú doménu, tak bude v tvare napr. peter@firma.onmicrosoft.com. Po prihlásení a zobrazení stránky služby pridajte nových používateľov nasledovným postupom.

1. Na úvodnej domovskej obrazovke služby kliknite v hornej navigácii na odkazSprávca a zo zoznamu vyberte Office 365.

2. Vľavo v centre spravovania služieb Office 365 kliknite v zozname na skupinuPoužívatelia >> Aktívni používatelia.

3. Zobrazí sa prázdny zoznam, nad ktorým sú odkazy na ďalšie možnosti nastavenia. Kliknite na tlačidlo so znamienkom plus.

pridajte_novych_pouzivatelov_O365a

4. Zobrazí sa okno vytvorenie nového používateľského konta, kde zadajte meno a priezvisko používateľa. Upravte zobrazované meno ak je zmena potrebná a dopíšte meno používateľa.

5. Vyberte si či chcete dočasné vygenerované heslo na prvé prihlásenie alebozadáte vlastné heslo. Pri vlastnom sa zobrazuje indikátor sily hesla. V oboch prípadoch ho bude musieť používateľ po prvom prihlásení zmeniť. Heslo sa taktiež odosiela na zadanú emailovú adresu, čo je väčšinou správca alebo nadriadený pracovníka. Môžete ich zadať až päť.

pridajte_novych_pouzivatelov_O365b

. Kliknite na tlačidlo Vytvoriť a počkajte na vytvorenie konta nového používateľa. Ak ste zvolili možnosť vygenerovania dočasného hesla, tak sa zobrazí na ďalšej stránke s oznamom o úspešnom vytvorení konta.

pridajte_novych_pouzivatelov_O365c

7. Po skončení pridajte nových používateľov rovnakým postupom. Budú sa zobrazovať v zozname a po označení sa zobrazia vpravo informácie o konte.

pridajte_novych_pouzivatelov_O365d

Následne stačí používateľské mená a dočasné heslá doručiť príslušným pracovníkom, aby sa mohli prihlásiť a hneď aj zmeniť heslo za svoje vlastné, ktoré si ľahšie zapamätajú. Nezabudnite im povedať na akej adrese sa majú k službe prihlasovať. V prípade, že by ste používali hybridné scenáre, tak správca siete / služby môže nastaviť systém jediného prihlásenia, aby ste si nemuseli pamätať heslo do počítača a heslo k službe Office 365.

Autor: Peter Belko


Aktuálne novinky nielen z diania vo firme

Cesta k inteligentým mestám začína v cloude

Potenciál rôznych senzorov, inteligentných kamier, či aplikácií pre občanov je nepochybný. Začať však treba pod povrchom miest spojením existujúcich dátových

Migrácia do cloudu: ako sa nepopáliť?

Prechod do verejného cloudu nie je jednoduchý, no zato je nepochybne lákavý. V cloude sa dajú dynamicky škálovať aplikácie a jeho súčasťou