OneDrive for Business je z pohľadu používania iný ako voľne dostupný OneDrive. Prvý je súčasťou predplatného Office 365 alebo SharePoint 2013. Druhý je voľne dostupný po registrácii a vytvorení Microsoft konta. Každý kto si vytvorí emailovú schránku napr. na Outlook.com alebo Hotmail.com získava aj OneDrive. Ten okrem emailu obsahuje aj kontakty, kalendár, Office online na základnú úpravu dokumentov a samozrejme 15 GB ukladací priestor na súbory, fotografie a pod. OneDrive for Business má väčší ukladací priestor, až 1 TB a prostredie vyzerá ako SharePoint 2013. Podobne sa aj používa. V nasledujúcom popise a na obrázkoch si to pozriete.

OneDrive for Business

OneDrive for Business nájdete po prihlásení sa k portálu Office 365 alebo SharePoint 2013 v hornom menu.

OneDrive_for_Business1

Po kliknutí na OneDrive sa zobrazí ukladací priestor, kde vľavo sú odkazy na Dokumenty, Naposledy použité a pod. V hlavnej časti okna sa zobrazujú priečinky a súbory (ak ste ich tam uložili).

OneDrive_for_Business2

Nové súbory môžete vytvoriť príslušným príkazom, ale aj nahrať z počítača alebo ich synchronizovať.

OneDrive_for_Business3

Vo OneDrive for Business môžete využívať aj pás s nástrojmi aký poznáte zo SharePoint 2013.

OneDrive_for_Business4

Taktiež môžete pridať aj základné aplikácie cez Obsah lokality. K dispozícii sú: Knižnica dokumentov, Accessová aplikácia, Importovať tabuľkový hárok a Poštová schránka lokality.

OneDrive_for_Business5

OneDrive for Business zvoľte vtedy ak súbory nepotrebujete veľmi zdieľať s pracovným tímom. Využitie je podobné ako bežný priečinok Moje dokumenty. Ale rozdiel je v tom, že súbory v cloude máte k dispozícii po prihlásení sa kdekoľvek. Ak potrebujete viac tímových nástrojov, tak súbor uložte do knižnice v tímovej lokalite na SharePoint. Cez prieskumníka môžete súbory z OneDrive for Business presunúť aj do knižnice v tímovej lokalite.

OneDrive

OneDrive je dostupný bezplatne a jeho prostredie nepripomína SharePoint 2013. Vľavo sú odkazy na súbory, najnovšie, fotografie atď. Vpravo sa môžu zobrazovať informácie o súboroch / priečinkoch. V hornej časti sú príkazy na prácu so súbormi a priečinkami.

OneDrive_for_Business6

V hornej časti je možnosť zvoliť si aplikáciu z Office online, ale aj poštu, kalendár a kontakty. Tie potrebujete aj v prípade, že chcete synchronizovať mobilný telefón s Windows Phone 8.1 a Outlookom v počítači. Rovnakým spôsobom to menu funguje aj vo OneDrive for Business.

OneDrive_for_Business7

Autor: Peter Belko


Aktuálne novinky nielen z diania vo firme

Úspešná adopčná kampaň v spoločnosti Slovnaft

Rýchla, jednoduchá a efektívna komunikácia v organizácií je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Či už ide o zákazníkov, partnerov alebo kolegov navzájom, dôležité je dozvedieť sa potrebné informácie včas, jednoducho ich šíriť medzi relevantné osoby, mať možnosť tvoriť tímy, kreovať, participovať na spoločných stretnutiach atď. Moderné technológie nám umožňujú zjednodušiť pracovné procesy, preto je dôležité, aby ich firmy skutočne

Automatizácia ohrozí na našom pracovnom trhu predovšetkým ženy

Je množstvo štúdií o dopadoch digitalizácie a umelej inteligencie na slovenský pracovný trh. Známa je napríklad tá od McKinsey ktorá bije na poplach, že sa musíme naučiť lepšie využívať digitálne technológie.  Najviac však zarezonoval materiál OECD, ktorý umiestnil Slovensko na úplne prvú priečku v ohrození pracovných miest automatizáciou spomedzi rozvinutých krajín, kvôli silnému strojárskemu sektoru

Cloud sa stáva kľúčovým pre inovácie

Cloud computing tradične láka firmy najmä rýchlo dostupnými a škálovateľnými zdrojmi či stratou starostí s obstarávaním infraštruktúry a jej prevádzkou.  A predsa sa na Slovensku cloud vo firmách veľmi neujal. Hlavným dôvodom môže byť štruktúra našej ekonomiky. Kým živnostníci a malé firmy si cloud obľúbili na ukladanie súborov, komunikáciu, aj rôzne malo-podnikové aplikácie, väčšinu našej ekonomiky tvorí hŕstka veľkých podnikov a tie